pátek 6. listopadu 2009

A co věda?


Měl jsem první vystoupení v ruštině pro magisterské studenty o geopolitice a postavení Kazachstánu ve Střední Asii. Docela jsem se obával, aby má ruština byla dost dobrá na to, abych někde někomu něco povídal a vysvětloval. Nakonec se to podařilo velmi dobře a vedli jsme zajímavou diskuzi. Absolvoval jsem několik expertních rozhovoru v Institutu politických řešení, kde jsme diskutovali o pozici Číny v Kazachstánu, čínské budoucnosti a problémových oblastí Číny jako je Sin-ťiang, kde žijí Ujguři. S profesorem Nadyrovem jsme probírali teorii geopolitiky a rovněž mi poskytl několik zdrojů, které se budou hodit pro disertační práci. Kromě toho jsme řešili možnosti rozvíjení Kazachstánu, a to především proto, že mu nedávno na toto téma vyšla publikace, kterou jsem jako dar v internetové podobě obdržel. Jinak se snažím číst, dělat výpisky, přemýšlet a něco smysluplného vytvářet. Snad to dobře půjde dál.

Žádné komentáře:

Okomentovat